بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو SEO, برای موفقیت سایت بسیار مهم است. سئو در کرج ترافیک بیشتری را به سایت جذب میکند و فرصتهای تبدیل کاربران به مشتریان دائمی را افزایش میدهد.
وب سایت بهینه سازی شده, معیارهای بهتری برای موتورهای جستجو دارد. گوگل برای معیارهایی مانند: نرخ پرش و زمان لود کمتر رتبه بهتری به وب سایت اهدا میکند. SEO مخفف عبارت “بهینه سازی موتور جستجو” است. فرایند سئو, ترافیک وب سایت را از طریق نتایج موتورهای جستجو افزایش و حضور در صفحه اول گوگل را تضمین می کند. زمانیکه کاربران کلمات مرتبط با وب سایت شما را جستجو می کنند, بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل به افزایش نرخ تبدیل کمک میکند.
دلایل زیادی برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو SEO, وجود دارد. در ادامه به پنج دلیل برای بهینه سازی سریع سایت و بهینه سازی مستر خواهیم پرداخت.
برخی از بازاریابها, گوگل را یک رقیب کاری میدانند. موتور جستجو, به بهترین محتوای سایت رتبه بالاتری میدهد. الگوریتمهای موتورهای جستجو بروزرسانی میشوند و امکان کاهش ترافیک و رتبه برای سایت وجود دارد. با این حال, اهداف گوگل و کاربران یکسان هستند.
گوگل, میلیونها وب سایت را تجزیه و تحلیل میکند و شما فقط رفتار مخاطبان خاص خود را بررسی میکنید. موتورهای جستجوی گوگل بیش از 200 معیار را برای رتبه بندی وب سایت بررسی میکنند. نتیجه این بررسی بر روی محتوای سایت تعیین میکند, کدام سایت در صفحه اول نتایج موتور جستجو نمایش داده شود. الگوریتمهای موتورهای جستجو, نشانه هایی که یک صفحه وب اطلاعات مورد نظر کاربر را دارد, بررسی میکنند.
بهینه سازی سایت SEO, بر روی کلمات کلیدی یا کلمات مرتبط با آنها تمرکز دارد. وب مستر, محتوای با کیفیت را برای کاربران تولید میکند و توضیحات متا را برای درک بهتر Google تعیین میکند. شما هم مانند گوگل میخواهید, همان چیزی را که مخاطبان میخواهند به آنها ارائه دهید. بهینه سازی سایت SEO, ارتباط بهتری بین سایت و موتورهای جستجو ایجاد میکند.
کسب و کارهای متوسط در حدود یک درصد از کل درآمد خود را برای تبلیغات صرف میکنند. با این حال برخی صنایع مانند: خرده فروشیها و فروشگاههای مختلف مبالغ بیشتری برای تبلیغات هزینه میکنند. توجه داشته باشید که جذب ترافیک ارگانیک از طریق سئو وب سایت, رایگان است. هزینه سئو وب سایت بابت تولید محتوا است, اما هزینه به ازای کلیک پرداخت نمیشود.
نرخ ترافیک کاربرانی که از طریق ترافیک ارگانیک و پولی وب سایت را بازدید میکنند, مقایسه کنید. ترافیک ارگانیک تقریبا 15 درصد و ترافیک جستجوگران پولی کمتر از 2 درصد است. بهتر است, زمان و پول خود را برای رشد نرخ ترافیک ارگانیک سایت هزینه کنید. ترافیک ارگانیک زمانبر است, اما نتایج مستمر باعث افزایش نرخ تبدیل خواهند شد.
زمانیکه کاربران از وب سایت بازدید میکنند, میخواهید در وب سایت بمانند. بهینه سازی سایت SEO محتوای سایت, تاثیر ماندگاری بر کاربر دارد و او را به بازگشت ترقیب میکند. یادگیری سئو برای افزایش بازدید سایت به درک تجربه کاربر نیاز دارد. بازدید کاربران را تجزیه و تحلیل کنید که آیا صفحات را اسکرول میکنند, یا بر روی دکمههای تماس CTA کلیک دارند. اگر بازدیدکنندگان برای شما ایمیل ارسال کردند, در اولین فرصت با بهترین پیشنهادات با آنها تماس بگیرید. کاربران را به بازدید از شبکه های اجتماعی, صفحات محصول و مطالعه پستهای وبلاگ تشویق کنید.
درصد بالایی از ترافیک ارگانیک به مشتری تبدبل میشود و بهبود نرخ تبدیل را به همراه دارد. تجزیه و تحلیل مخاطبان هدف و پاسخگویی به پیشنهادات آنها, هزینه آمدن به صفحه اول گوگل یعنی هزینه سئو در کرج را کاهش میدهد.
بهینهسازی صفحات داخلی سایت برای موتورهای جستجو, با هدف افزایش ترافیک سایت و رسیدن به رتبه بالاتر در نتایج گوگل, سئو On Page یا سئو داخلی است. تولید محتوای بهینه شده, ایجاد شبکه لینکسازی داخلی, تولید دادههای متای درست و استفاده از پلاگینهای سئو به سئو داخلی کمک میکنند.
اقداماتی که خارج از سایت انجام میشوند و بر روی جایگاه آن در موتورهای جستجو اثر میگذارند, سئو Off Page یا سئو خارجی هستند. این اقدامات شامل: بک لینک, وبلاگ, رپورتاژآگهی, فعالیت در فرومها, فعالیت در شبکههای اجتماعی, تولید پستهای مالتیمدیا, عضویت در موتورهای جستجو و محتوا, پست مهمان و مزرعه لینک میشود.
سئو فنی یا سئو تکنیکال مجموعه تلاشهای پشت صحنه برای بهبود معماری سایت, بهینهسازی موبایل و سرعت صفحه را شامل میشود.
سئو فنی سایت
1- فعالسازی سرچ کنسول سایت
عملکرد کلی سایت در نتایج جستجو و عملکرد صفحات منفرد را در گوگل سرچ کنسول مشاهده کنید. خطاهایی که خزنده Googlebot هنگام بازدید از سایت با آن مواجه شده را بررسی کنید.
2- ایجاد فایل robots.txt
فایل robots.txt مانند یک دستورالعمل برای خزندههای وب عمل میکند. اگر خزندگان وب را مسدود کنید, ایندکس شدن سایت شما توسط موتورهای جستجو متوقف میشود.
3- ساخت نقشه سایت XML
نقشه سایت XML برای کاربران و خزندههای گوگل مانند نقشه راه است. Sitemap مهمترین صفحات وب سایت را شامل میشود.
4- قفلگذاری اطلاعات SSL
اگر قبل از url سایت علامت قفل نمیبینید, باید سایت را از HTTP به HTTPS انتقال دهید. HTTPS با ایجاد اتصال ایمن باعث میشود, داده ارسالی کاربر مانند: شماره تلفن شخصی, آدرس ایمیل و اطلاعات کارت اعتباری رمزگذاری شوند.
بهینهسازی سایت و سئو در کرج به مواردی متعددی بستگی دارد. وب سایت دوستدار سئو از بهترین شیوههای SEO مانند: زمان بارگذاری سریع, تجربه سازگار با موبایل و URLهای توصیفی پیروی میکند. طراحی سایت SEO, به درک و رتبهبندی بهتر در نتایج موتورهای جستجو کمک میکند و منجر به افزایش ترافیک و رتبه سایت میشود.
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به طراحی سایت هیرو می باشد.